onsdag 20. mars 2013

{ Påske } inspirasjon


Påsekn står snart for tur, og noen av våre DT medlemmer har vært kreativ med gult, påskeegg og stæsj. La deg bli inspirert til å lage noe fint til påske :)


DT Jorunn Elin

Jeg har fått tak i 2 umalte egg og sprayet dem med gul Dylusions.
Heklet bånd ble limt på begge delene av egget for å skjule den hvite kanten.
Så fant jeg noen ferdiglaget snurreblomster som passe fint sammen med roser, papirblomster, blader fra punsher og perle swirler.
For at eggene skal stå stødigt på bordet vårt i gangen, brukte jeg noen 3D puter på undersiden.


Liker ikke sjokoladen oppi denne kartongen, men den er så fin å pynte.
Er stempel fra Blindmalerne, malt med vannpensel og distress ink refill.
Pyntet med roser, blader og mønsterark


Med på fjellet skal jeg ha med meg mange av disse posene.
Har brukt en clearbag til posen, bazill, puncher på kanten, blomster, perler og silkebånd.
Stempel fra NSS.


Hege ST:
Det har blitt en tradisjon å male og pynte påskeegg hvert eneste år.
Og i år så tok det kanskje litt av *ler*
Her er de seks påskeeggene jeg har laget ferdig så langt :-) 
Dette blå påskeegget har jeg laget til sjefene mine :-)

Dette rosa påskeegget har først blitt malt to ganger med gesso, så to lag med rosa akrylmaling og til slutt penslet jeg glitterlim over hele egget.
Så ble det pyntet med hvite fjær, blomster og perlebånd.


Her er ett hvit påskeegg som har fått en dusj med glimmermist, og så pyntet med bånd, blomster, bling, fjær og perler.


Datteren min har dilla på "Monster High" for tiden,
 og ønsket seg selvsagt ett påskeegg i Monster High-stil.
Så her har jeg brukt en serviett, gullbånd, en stor blomst, dødningshode-charms og glitterlim.
Jeg måtte prøve å pynte ett stående påskeegg også :-)
Dette ble først malt ett par ganger med gesso, før jeg bestemte meg for å bruke boksider istedet.
Og så ønsket jeg å bruke gule og lilla blomster, fjær og bånd.
Og til slutt et påskeegg som jeg først brukte metaltape på, så malte jeg det svart med akrylmaling, sprayet med diverse glimmermist, men det ble ikke slik jeg hadde tenkt.
Men så malte jeg egget på nytt, men da med hvit gesso, og da synes jeg det ble fine farger på egget.
Så ble egget pyntet med Prima-blomster, glassgren, fløyel- og heklebånd og glimmer mist :-)

Kanskje DU også har malt og pyntet påskeegg?

2 kommentarer: