torsdag 15. desember 2011

15. desember

LYS MED DECOUPAGE

 
 Først vil jeg vise dere hvordan jeg gjør når jeg bruker stempeltrykk på lys.
Jeg stempler først motivet på silkepapir og fargelegger med fargeblyanter.


Så tar jeg på decoupage-lim

 og smører på der motivet skal være.

 Så limer jeg motivet forsiktig på. Jeg lar det tørke i ca 15 min. før jeg smører på et nytt lag med decoupage-lim. Når dette har tørket er det bare pyntingen som gjenstår. Du kan pynte med brads, hyssing,
bånd, blonder, glitter, metallpynt osv

  Her er mine julelys ferdig pyntet:)
 

På disse lysene har jeg ikke brukt decoupage-lim, men jeg har brukt strykejern. Det er brukt en serviett, hvor det er kun det øverste laget av servietten som skal brukes. Du kan klippe rundt motivet, eller du kan rive. Jeg legger servietten på lyset, dekker over med bakepapir, og stryker over med strykejern til jeg ser at det blir vått gjennom servietten, ikke hold strykejernet på for lenge. Til slutt bruker jeg en tynn strømpe og pusser over der talgen har runnet. Så er det bare å sette i gang å pynte:)


HEGE SINNES

2 kommentarer:

  1. Wow! Dette så stilig ut. Flotte lys!

    SvarSlett
  2. Kjempekoselige lys! Synd jeg ikke fargelegger men servietter skal jeg teste!

    SvarSlett