torsdag 8. desember 2011

9. desember

"Når en pepperkaker baker, baker pepper baker kaker
tar han først en stekegryte og en kilo margarin.
oppi gryta smelter smøret og det neste han må gjøre,
er å røre sammen smøret og en kilo med farin.

Og mens smør og sukker skummer tar man åtte eggeplommer
som man rører ut i gryta med en kilo hvetemjøl.
Og til slutt i gryta slepper man en liten teskje pepper,
og så rører man omkring og tømmer deigen på en fjøl."

Julen nærmer seg, og det er tid for å bake pepperkaker rundt omkring i mange hjem. Dette er en veldig hyggelig sysselsetning hvor det kan være koselig å samle venner og familie til en felles bakedag.
Og her har jeg laget noen invitasjoner til pepperkakebaking :-)
Disse tar ikke så lang tidå lage, og man kan lage alle like eller ulike - slik som jeg har valgt å gjøre det.

 På denne invitasjonen har jeg brukt en barnekjevle, hvit bazzill, 3ndy - Circus, svertet med chestnut roan, bånd, qk - pepperkakemann og -dame og inni rullen har jeg brukt et invitasjonsstempel fra Kreativ Hobby.
 Her har jeg også brukt en barnekjevle, hvit bazzill, 3ndy - Celebrate, svertet kantene med chestnut roan, Martha Stewart - punch, liten stiftemaskin, zig zag-bånd og invitasjonsstempel fra Kreativ Hobby.

Til slutt en stor pepperkakeform som jeg har festet en tag til. På denne har jeg kun brukt litt osteklut til å knyte med, liten qk-dame og stempel fra Kreativ Hobby.

Ønsker dere en riktig god pepperkakebaking :-)

Juleklem fra
-Hege ST-

P.S. Husk å bli med på vår flotte blog candy :-)

3 kommentarer:

  1. ÅÅåhh! Dette var jo knalltøft! Hos oss kan vi faktisk få kjøpt pepperkakeformer til 5,- for 6 former, og da blir det jo en veldig billig invitasjon. og ikke minst så flott disse må være å få!! :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig stilig og kreativt Hege. Neste år må nok jeg og be inn til papperkakebaking :)

    SvarSlett
  3. Så flotte de var da, og for en super ide!

    SvarSlett