onsdag 7. desember 2011

7. desember

Teboks

Gode venner kan en stole på
de er som friske blomster
i livets hage

Gode venner varmer
hverandres hjerter
de er som livets
tråder på livsveien
____
Synes dette diktet, som jeg snublet over på internett, var ganske fint og beskrivende. Kanskje kan nettopp du lage en teboks til en av dine beste venner og gi til gave til jul? Her får dere oppskriften :)




Start med kartong 14cm / 22,5cm. Preg 4cm inn fra alle sider, og klipp inn hakk som du ser på bildet.
Jeg har sotet alle kanter på både innsiden og utsiden med Distress Ink. Bruk den fargen som passer for deg. Scraphaugen har et godt utvalg i stempelputer.

Her har jeg valgt mønsterpapiret jeg vil bruke og ordnet alle panelene jeg trenger.

Utvendig trenger du :
14cm / 3,5cm – 2stk
5,5cm / 3,5cm – 2stk
Innvendig trenger du: 14cm / 3,5cm – 1stk
5,5cm / 3,5cm – 2stk
14cm / 5,5cm – 1stk


Her er utsiden dekorert med mønsterpapiret.


Innsiden dekorert.


Her ser dere teboksen satt sammen, nå gjenstår bare å lage panelet som skal stå bak i boksen og pynte den!


Panelet har jeg målt selv ut i fra hvor stort jeg ønsket å ha det, 14,5 cm lang og 8 cm høy ble mitt. Her må en gjøre litt som en ønsker det selv.





Slik ble min teboks, spennende og artig å lage.Anbefaler alle som ikke har prøvd denne om å prøve å lage den, den er ikke så vanskelig!  Gleder meg til å kanskje gi den bort til jul!

Juleklem fra Guro

Som tilbud i dag, kan vi friste med 30% på alle Thickers og klistremerker/rubons. merk ordren med "adventstilbud 7. des"

2 kommentarer:

  1. Flott teboks Guro! Kjekke å få, og kjekke å gi bort. Kjempefin å ha stående på benken i jula denne iallefall.

    SvarSlett
  2. Kjempe fiiin teboks :-) Takk for at du deler oppskriften med oss :-)

    SvarSlett