onsdag 9. mars 2011

invitasjoner og bordkort

Det nærmer seg vår høytid for selskaper :) Jeg vet det er flere brudepar, konfirmanter og konfirmantmødre som føler at de skulle ha kommet igang med invitasjoner nå. For man vil jo gjerne lage de litt personlig også, og kanskje ha et tema som går igjen fra invitasjonene og selve dagen. Jeg har nylig hatt dåp og ville ikke ha det så babysøtt, men rosa måtte det jo være :) Så jeg tenkte jeg kunne dele mine bilder med dere. Nesten alt du ser her fås selvfølgelig kjøpt hos Scraphaugen.





Invitasjonene var veldig enkle. Men jeg tenker at de skal være lett å åpne men samtidig innbydende. Man kan lett lage samme type kort med et annet tema. Til en tøff konfirmant hadde det kanskje vært spennende med hvit bazzil og kanskje spraye på litt mist og pynte med tøffe knapper isteden for blomster og hjerter. Her er det bare å bruke fantasien. For er det noe vi ikke mangler i scrappeverdenen så er det pynt og div utstyr.


Bordkortet var heller ikke vanskelig å lage, men tok litt lengre tid en invitasjonene. Jeg startet med å skjære ark i 15x14cm Tapet en langsiden med dobbelsidig tape og litt tape på kortsidene. Så laget jeg en rull så hver langside møttes og tapet sammen. Og luket hullene, festet litt med tape og sydde sammen. Og så var det bare pyntinga igjen. Alt dette tok litt tid, men er veldig koselig å gjøre sammen mens man planlegger resten av dagen. En flott måte å glede seg sammen på :)

Lykke til med fest, og husk at det er like viktig å kose seg før festen som under :)
Klem Gunn-Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar