tirsdag 7. desember 2010

7. desember

Dekorerte kubbelys!

Dette ser ganske imponerende ut og er veldig enkelt.
Du trenger bakepair, en dekorativ serviett og en varmepistol/embossing pistol.
Del opp servietten slik at alle lag separeres. Så klipper du ut motivet du skal bruke og legger det på lyset. Jeg har brukt glanset lys men det er valgfritt. Så surrer du bakepapir rundt lyset og varmer opp. Du ser igjennom bakepapiret når lyset smelter og da er det nok.
Så gjør du det over hele området slik at servietten smelter inn med lyset. Deretter stempler du tekst på det hvite laget av servietten og gjentar varmeprosessen der du vil ha det.
Så er egentlig lyset ferdig. Du kan pynte litt med bånd, roser, bling, perler etc...men husk at det må være materiale som lett smelter inn med lyset eller er enkelt å plukke av, etterhvert som det brenner ned.

Håper dere fikk litt ny inspirasjon. Det er en ypperlig gave til de fleste.

3 kommentarer:

  1. Utrolig flotte! Det skal jeg jammen prøve! Må bare finne embossingpistolen min, og kjøpe noen nye kubbelys! :o)

    SvarSlett
  2. Jeg skal prøve meg på slike også, men finner ikke slike flotte servietter :)

    SvarSlett
  3. Jeg har kjøpt mine på nett, Papir i hjertet!

    SvarSlett